Smartinventory underlättar, minskar stress och tillför en rofylld känsla innan något händer. Det plötsliga att bli av med sitt djur, sin värdesak, båt eller egendom blir helt enkelt lättare att hantera, när det hänt.
The story:
Inbrott i en villa. Det plötsliga mitt i vardagen skapade enorm stress att först minnas vad som saknades i olika lådor och skrin, sedan sammanställa till polis för att sedan bevisa ägande, bilder, kvitton med summerat värde till försäkringsbolag.
Det tog 8 månader att få allt klart. Inga värdesaker återficks till stor sorg för de drabbade. Anhörig och grundare var med från sidan och tänkte, det här måste gå att göra så mycket bättre.
8500 timmar senare, utvecklat och kodat tillsammans med specialistbolaget AWAVE når vi slutligen användare med ny betatest för att förfina funktionalitet. I förstudier har fysiskt avstämning längs resan gjorts med utöver ett stort antal människor i olika åldrar från gammal till ung, bl a med polis, säkerhetssamordnare, SSF Stöldskyddsföreningen, Larmtjänst AB, begravningsbyråer, båtklubbar. Vi har träffat många båtägare, djurägare, allt från hästar, katter till hundägare. Vi har pratat med uppfödare och ägare av hunddagis och pensionat om dess olika behov och lösningar som blivit del av tjänstens lösningar.
Om Smartinventory hade funnits där och då med allt av värde registrerat innan inbrottet, så hade allt varit sammanställt till polis och försäkringsbolag inom loppet av några få räknade timmar.
Dessutom blir efterlyst direkt sökbart vid påträffande i tjänstens publika stöldregister, www.efterlyst24.se samt internationellt www.wanted24.eu. Vilket markant ökar möjligheten att binda påträffat gods till ett nyligen inträffat brott, samt att gods kommer tillbaka till sin rättmätige ägare.
Alla rättigheter ägs av Intercontact AB.
För mer information klicka-in här
Välkommen att snart ta kontroll och trygga vardagen med oss!
Här finns det plats att synas med oss
Intresserad? Sänd ett mejl till
samarbete@smartinventory.se
© 2018 Intercontact AB. All rights reserved.